Stinger staat voor 'de luxe van relaxed rijden'. Dat blijkt uit de producthistorie van Stinger en wordt opnieuw bewezen door de DSI Computer en de Card.

Stinger wil voorop blijven lopen met vooruitstrevende technieken.
Om die reden heeft Stinger de DSI bijzonder toekomstbestendig gemaakt.

Een nieuwe functionaliteit kan door middel van software-updates of het aansluiten van een extra module eenvoudig worden toegevoegd.
Rijden met de Stinger is autorijden met voorkennis, want met de DSI en Card weet u precies wat u onderweg te wachten staat. En wat niet. Dat rijdt wel zo relaxed.

Hieronder enkele functionaliteiten die u in de Stinger aantreft (afhankelijk van het model):

* Rit Registratie:

Met de DSI kunt u RitRegistratie activeren waardoor uw DSI bij het starten van uw auto u vraagt of een Zakelijke, Privé of Woon-Werk Rit wilt gaan maken. Met een druk op de knop maakt u uw keuze en u rijdt weg. Voor uw administratie kunt u uw DSI eenvouding uitlezen en documenteren middels speciale meegeleverde software.

* Safety Signals:
De Stinger CARD en DSI beschikken over een speciaal veiligheidssysteem. Een Stinger ontvangt op grote afstand Safety Signals van zenders die ingezet kunnen worden door bijvoorbeeld wegenbouwers, scholen, politie en ambulancediensten.. Deze signalen worden door de DSI en Card real-time omgezet in een waarschuwingsbericht. Zo kunt u al op een kilometer afstand gewaarschuwd worden met een audio- en/of visueel signaal.

* Traject Alarmering:

De overheid zet hoog in op de zogenaamde traject controles. Dat zijn controles waarbij uw gemiddelde rijsnelheid over een lengte van meerdere kilometers wordt bepaald. Dit is vaak eerlijker dan een moment opname van de traditionele flitspalen. Inmiddels zijn er al negen locaties van permanente traject controle systemen voorzien en staat er een uitbreiding met tien locaties per jaar in de planning. Echter, de kans is groot dat u al die locaties niet uit uw hoofd kent of dat u er soms één simpelweg vergeet. Bovendien is het denkbaar dat deze manier van controleren de verkeersveiligheid niet onverdeeld ten goede komt. Zo heeft Top Gear presentator Jeremy Clarkson voorspeld dat er bij traject controles - die ook in Engeland veel voorkomen - slachtoffers gaan vallen daar automobilisten geneigd zijn gedurende het traject meer op hun snelheidsklokje te letten dan op het verkeer. Ook wordt er aan het eind van een traject soms overdreven langzaam gereden om (al dan niet terecht) te compenseren voor de tot dan toe gereden snelheid. Voor al deze situaties biedt Stinger nu een vernuftige oplossing. Door middel van een gratis software update kan elke Stinger eenvoudig worden voorzien van Traject Alarmering. U wordt dan op doordachte, eenvoudige en effectieve wijze geïnformeerd bij alle vaste traject controles en automatisch gewaarschuwd wanneer uw gemiddelde snelheid de limiet overschrijdt. Terwijl uw Stinger de controle in de gaten houdt, kunt u dus zelf optimale aandacht voor het verkeer houden. Zo maakt Stinger zelfs de traject controles relaxed.

* Laser Safety Signals:

Laser Safety Signals kan ook 'car-to-car' waarschuwingen geven. Een Stinger-rijder met Stinger Laser aan boord kan zo andere Stinger-rijders waarschuwen door het initiëren dan wel doorzenden van veiligheidssignalen. Een Stinger-rijder die hard op de rem trapt genereert bijvoorbeeld een 'remmend verkeer' signaal op de Stinger van Stinger-rijders in de omgeving. Relaxed rijden is ook veilig rijden.

* Laser Alarmering:
Door middel van een geluidssignaal attendeert uw Stinger u op een 'LASER ALARM' en 'Laser Patrol'. Voor de zekerheid controleert u uw snelheid en constateert dat u precies op de snelheidslimiet rijdt. Toch laat u het tempo nog wat vieren. Pas een ruime kilometer later ziet u een politieman - leunend over een boerenhek - met laser pistool. U had gelijk; niks aan de hand. De Laser Alarmering van de Stinger is buitengewoon gevoelig. Zelfs dusdanig, dat uw Stinger controle-lasers kan opsporen die op een auto vóór u worden 'afgevuurd'. Daarnaast beschikt Stinger Laser over een baanbrekende noviteit, het kan politie-laserguns herkennen en benoemen: is het een Laser Patrol of een UltraLyte. 'Gun-herkenning' is niet alleen maar een leuke gimmick. Het zegt ook wel wat over de accuratesse en professionaliteit van Stinger's Laser Alarmering. Uiteraard dient u wel te beschikken over het optionele Laser-pakket om deze functionaliteit te kunnen gebruiken op uw CARD of DSI.

* LaserShield®:

Als u in een land rijdt waar het actieve gebruik van het LaserShield is toegestaan kunt u de LaserShield software van de engelse Stinger website downloaden en installeren. LASER ALARM! Uw Stinger waarschuwt u niet alleen voor een naderende lasercontrole maar maakt het dankzij het LaserShield ook mogelijk dat de lasergun uw snelheid in eerste instantie niet kan bepalen. U hoeft dus niet abrupt op zoek naar de geldende snelheidslimiet en uw precieze snelheid. Wel laat u voor de zekerheid uw snelheid nog iets inzakken. Terwijl u op het verkeer blijft letten beschermt het LaserShield u tegen de lasergun. Met behulp van de gevoelige laser detectie, speurt Stinger Laser een 'politiegun' vliegensvlug op en trekt - zoals u wilt en daar waar toegestaan - een Shield op ter protectie tegen laserstralen. Na enkele seconden (het aantal dat door u zelf is in te stellen) vervalt de 'Shield-up' tijd en eindigt deze bescherming. Bij stilstand en lage snelheden kan het LaserShield niet ingeschakeld worden. *

SpotList Alarmering:
Op basis van GPS kunt u op vaste plaatsen gewaarschuwd worden voor bijvoorbeeld gevaarlijke wegsituaties, flitspalen of simpelweg uw dagelijkse afslag. Zelfs in landen waar Radar Alarmering niet is toegestaan kunt u dankzij SpotList Alarmering gewaarschuwd worden voor radarpalen. Naast de landelijke ‘Stinger SpotList’ GPS database, die gratis beschikbaar is op www.stinger.com, kunt u ook eenvoudig uw eigen SpotList database opbouwen.

* Radar Alarmering:

Als u rijdt in een land waar Radar Alarmering is toegestaan kan uw Stinger een alarm laten horen en zien. Niet te luid maar wel duidelijk. Het display geeft aan dat het om een radar alarm gaat. U kunt dan rustig doorrijden en blijft op het verkeer letten. Het alarm blijft klinken. Vele honderden meters verderop ziet u een mobiele radar controle waar u geenszins van schrikt - u had immers al vastgesteld dat u toch niet te hard rijdt. Waar Radar Alarmering is toegestaan kan de Stinger politie-radars lokaliseren. Dankzij de hyperintelligente techniek kan hij radars herkennen op ruim de dubbele afstand van waarop radar detectors - inclusief de legendarische Stinger Ventura - dat kunnen.

Opmerking: DSI geschikt maken voor Radar Alarmering:
Stinger en GeenBekeuring.nl leveren de DSI en Card in Nederland uitsluitend in een versie die ongeschikt is voor Radar Alarmering. Door middel van het installeren van andere software zijn de DSI en Card alsnog geschikt te maken voor Radar Alarmering. Deze software kunt u vinden op www.stinger.com/uk/. Gebruik van deze Radar Alarmering software is bedoeld voor landen waar radar detectie is toegestaan. Stinger en GeenBekeuring.nl raadt het gebruik van deze software in Nederland af, daar het Openbaar Ministerie heeft bekend gemaakt dat de Stinger volledig legaal is mits er geen Radar Alarmering software aanwezig is. Speciaal voor automobilisten die de DSI gebruiken in landen waar rijden met Radar Alarmering is toegestaan, beschikt de Stinger over een functie om de Radar Alarmering software met één druk op de knop te wissen. Zo kunnen zij, bij aankomst in een land waar Radar Alarmering niet is toegestaan, probleemloos voldoen aan de lokaal geldende regelgeving.


"Stinger onopspoorbaar met "Radar Detector Detector""
De Stinger is geen radar detector en derhalve onopspoorbaar voor zelfs de nieuwste "Radar Detector Detectors". Overigens is het vanuit juridisch oogpunt irrelevant dat de Stingers niet opspoorbaar zijn. De Stinger is immers geen radar detector. Die onopspoorbaarheid is echter wel prettig daar de Stinger-gebruiker niet onnodig door de politie lastiggevallen zal worden met de vraag of hij een radar detector gebruikt.

* PoliceCheck:
Niet alle snelheidscontroles worden correct uitgevoerd. Politie-radars opereren soms buiten de wettelijk vereiste frequentiebanden of kunnen onder een foutieve hoek staan opgesteld. Door onduidelijke foto’s en/of slordig notitiewerk worden kentekens soms verkeerd afgelezen. Wat als u dan toch een bekeuring krijgt ? De kentekenhouder is schuldig, tenzij hij kan bewijzen niet verantwoordelijk te zijn voor de overtreding. PoliceCheck helpt u bij deze omgekeerde bewijslast. De Stinger houdt bij waar u hebt gereden, wanneer u een snelheidscontrole bent tegengekomen en wat uw snelheid was. Bovendien onthoudt de Stinger in geval van een radarcontrole de exacte frequentie waarmee u bent gemeten. Zo kan de Stinger u helpen onterechte verkeersboetes tegen te gaan.

De nieuwe Stinger is in de praktijk even accuraat als stil. Dit heeft verschillende redenen. Zoals gezegd hebben de Stinger-ingenieurs met de Spectrum Analyzer voor een kleine revolutie op het gebied van consumenten elektronica gezorgd. Hierdoor is het onder andere mogelijk dat de Stinger nagenoeg geen microgolven krijgt te verwerken die hij niet wil ontvangen. Daarnaast maakt Stinger gebruik van slimme software waarmee u de Stinger naar eigen voorkeur kan instellen en benutten. Twee goede voorbeelden daarvan zijn:

* FalseListing™:

Om een vals alarm permanent te onderdrukken heeft Stinger ‘FalseListing’ bedacht. Hiermee kunt u met één druk op de knop ongewenste alarmbronnen markeren. Komt u terug op dezelfde lokatie, dan blijft de Stingertnetjes stil.

* SpeedSense™:
Onzinnig, alarmering terwijl u niet te hard rijdt. Met de Stinger kunt u daarom een tweetal snelheidswaarden ingeven waaronder de Stinger sowieso stil blijft. Eén voor op de snelweg en één voor daarbuiten. Bovendien heeft Stinger in Nederland de meest volledige en accurate GPS database met flitspaallokaties. Deze Stinger SpotList (gratis te downloaden op www.stinger.com) zal zelden alarmeren voor een paal als die er in werkelijkheid ook niet echt staat. Zelfs de relevante rijrichting weegt de Stinger voor u mee. F16-technologie in de cockpit van uw auto.

Misschien wel het meest spectaculaire onderdeel van de DSI/Card is de Spectrum Analyzer.
Dit meetapparaat kom je vrijwel uitsluitend tegen in wetenschappelijke onderzoekscentra en R&D-afdelingen van grote bedrijven. Nieuwprijs: 50.000 euro. Stinger ontwikkelde een betaalbare miniatuurversie. Deze geeft de Stinger de mogelijkheid om een microgolfsignaal (radar) te ontleden in patronen, frequenties en amplitudes. Voor het ontvangst gedeelte van deze Spectrum Analyzer heeft Stinger een 'Phased Array Radar' antenne ontwikkeld. Tot voor kort vond u deze extreem platte patch antennes alleen op de neus van straaljagers zoals de F-16 en in Goalkeeper anti-raketsystemen. Dankzij Stinger kunt u nu ook op de weg van deze technologie profiteren. De Stinger voorziet u op geavanceerde wijze van vitale informatie.

 

U leest het, STINGER, DE LUXE VAN RELAXED RIJDEN !

 

GeenBekeuring.nl is een handelsnaam van Image Systems Europe en officieel Stinger-dealer en alle producten worden verkocht met 24 MAAND GARANTIE, geleverd in originele verpakking, inclusief handleidingen en software.

Indien gewenst kunt u uw Stinger op locatie laten inbouwen voor € 170,- incl. btw voor een Stinger DSI of Card.

Voor inbouw van de Lasermodules rekenen wij een kleine meerprijs afhankelijk van aantal Lasers, plaatsing van de Lasers en afhankelijk van merk/,odel van uw auto. Hiervoor maken wij u vooraf met u een prijsafspraak om verrassingen achteraf te voorkomen.